close
تبلیغات در اینترنت
گفتگو اختصاصی ایران سینما با علی پوراحمد متخصص جلوه های ویژه سینمایی
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلی تالار گفتمان اشتراک رایگان عضویت ورود نقشه سایت خوراک تماس با ما فیسبوک کلوب ترانه برتر ماه تعرفه تبلیغات
سایت ترانه سرا

سایت رسمی حمزه زارعی

----------------------------------

سایت رسمی سارا خاکسار

----------------------------------

سایت رسمی سجاد صمیمی

----------------------------------

ســـایت رسمی امین زارعی

----------------------------------


معرفی سایت

سایـــــت بـــــــــزرگ امپــــــراتور

سایت برای اشترک رایگان آهنگ

مصاحبه و بیوگرافی ،تبلیغات آلبوم و...

------------------------------------------

ســـــایت بــزرگ پارس سیـــــــنگرز

سایت دانلــود و اشــــتراک موزیک

معرفی آلبوم




انتخاب برترین آهنگ سال1393

میزان مصاحبه

تعدادمصاحبه های که تا پایان اردیبهشت 94 ماه انجام می پذیرد /


این تعداد بنا به درخواست دوستان هنرمند تغییر خواهد کرد.


کد های پیشواز ایرانسل


*******


*******



درباره مــا
مصاحبه دات آی آر(مصاحبه با خوانندگان و هنرمندان)
آرشیو
صفحات جانبی
آخرین کاربران
لینک های دوستان
نظرسنجی
برای بهترین خواننده ایران کدام گزینه را انتخاب می کنید؟















چند درصد از سایت ما راضی بودید ؟



برای بهترین بازیگر مرد ایران کدام گزینه را انتخاب می کنید ؟













برای بهترین بازیگر زن ایران کدام گزینه را انتخاب می کنید ؟










برای بهترین مجری ایران کدام گزینه را انتخاب می کنید ؟










تبلیغات

گفتگو اختصاصی ایران سینما با علی پوراحمد متخصص جلوه های ویژه سینمایی

4292 بازدید سه شنبه 25 آذر 1393
لایک: نتیجــــه : 1 امتیــــاز توســـط 1 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز :49

در روزهای پر تلاطمی که برای صنعت جلوه های بصری در ایران می گذرد همچنان تعداد کثیری از علاقمندان و شیفتگان این صنعت جذاب و البته درآمد زا در در حال تلاش برای رسیدن و کشف تکنیکهای اعجاب انگیز سینمای هالیوود هستند و در این بین تعدادی هنرمندان نیز در ایران وجود دارند که اگر انصاف را رعایت کنیم به سرعت به این رموز رسیده اند. علی پوراحمد سوپر وایزر جلوه های بصری Visual effects  یکی از ده ها هنرمندان کشورمان است که با نبوغ خود بسیاری از تکنیکهای خیره کننده جلوه های ویژه را اجرا و بعبارتی ابهت غول دست نیافتنی هالیوود را در کنار دیگر هنرمندان قابل ایرانی این صنعت در هم ریخته اند.

علی پوراحمد پس از ساخت چهار فیلم کوتاه با استفاده از تکنیکهای حرفه ای جلوه های ویژه در سالهای اخیر , حال درخواست صدور پروانه ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود را داده است.

http://s5.picofile.com/file/8156823884/Ali_Pourahmad_Iran_Cinema.jpg

 متن مصاحبه اختصاصی ایران سینما با علی پوراحمد

ایران سینما : جناب پوراحمد خلاصه ای از بیوگرافی شناسنامه ای و کاری خود را برای خوانندگانی که برای اولین بار با شما آشنا میشوند بفرمائید؟

متولد شهریور 1350 در شهر کرمان و بزرگ شده جنوب در شهر بندرعباسم. در گذشته بصورت حرفه ای به فعالیتهای نقاشی و گرافیک و موسیقی می پرداختم. در ابتدا قرار نبود من بصورت حرفه ای وارد این فیلد بشم اما وقتی در سال 1384 شروع به ساخت کلیپ تصویری برای موسیقی هایم کردم متوجه استعداد خاصی در خودم تو جلوه های بصری شدم اون موقع من با ابتدایی ترین نرم افزار ها کار می کردم اما همون کلیپ ها مسیر زندگی منو عوض کرد و از  سال 1385 بصورت حرفه ای و مستقل وارد فیلد  CG  و  VFX  و یا همان 3D انیمیشن و جلوه های بصری کامپیوتری شدم.

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری

ایران سینما : گویا شما علاوه بر هنر یکی از مدیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران " هما" نیز می باشید؟ آیا به هر دوی اینکارها می رسید و چگونه برنامه زمانبندی برای این دو فعالیت سنگین انجام داده اید؟

بله من از ابتدای سال 1373 به استخدام رسمی " هما" دراومدم چون از بچگی هواپیما و صنعت مرتبط با هوا و فضا رو دوست داشتم. من در همان ایام اولیه کار در "هما" نیز فعالیت حرفه ای نقاشی می کردم. بدلیل برنامه ریزی ام برای صرف وقت بیشتر در هنر در سال 1387 نیز از سمت مدیریت مالی استعفا دادم اما همچنان در " هما " میباشم و دوری از دغدغه های مدیریتی فرصت فکری بیشتری برای پیشرفت من در هنر فراهم نمود. انسان اگه هدف داشته باشه مطمئننا زمانبندی مناسبی نیز واسش می کنه در ثانی که من نیازمند درآمد هنری نیستم و همین یک وزنه ای واسم بوده که هرگز هنرم رو ارزون نفروشم. چون شما نیز گاها می بینین هنرمندای توانمندی که بلحاظ نیاز مالی حاضر میشن به هر شرایطی تن در بدند و با کمترین دستمزد و در بدترین شرایط کار کنند.

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری

ایران سینما : در ابتدا مایلیم از زبان شما بعنوان یک هنرمند متخصص اهمیت صنعت جلوه های ویژه را برای سینمای ایران بشنویم؟

سوال خیلی خوب و بجایی در همین ابتدا پرسیدین. خوب بذارین اینجوری اهمیت این صنعت رو باز کنم که اگر سوای از تعلق و تعصبی خاص بخواهیم پیشرفته ترین کشور دنیا رو تو بیشتر زمینه ها نام ببریم بدون هیچ تردیدی اسم آمریکا اولین گزینه اذهان عمومیه. خوب حالا بایستی ببینیم چه جوری این اتفاق افتاده که ایالات متحده در صدر این پیشتازیه!  من این سوال رو از تموم مردم کشورهای مختلف در صفحه فیس بوکم کردم که چگونه یک برزیلی و یا آفریقای جنوبی و یا ژاپنی و نیوزلندی به این نتیجه رسیده که USA قدرتمند است؟ خواهش می کنم خوب دقت کنید تمومشون و حتی مردم خودمون هم گفتن چون پیشرفت ایالات متحده رو تو فیلما دارن می بینن! اینکه زمین و هوا و فضا در تسخیر فقط آمریکاست و یا امکان رفتن به گذشته و آینده فقط در دستان دانشمندان آمریکاست و یا مخوف ترین و پر ابهت ترین سلاح های عظیم به بزرگی یک شهر ساخته USA است و یا پیوند تک یاخته های ژنتیکی فقط در سر انگشتان پزشکان آمریکایی و خلاصه همه ی تصاویر اعجاب بر انگیز و جذاب پیشرفت بشر در آمریکا در حال اتفاق افتادن است حتی جالب اینجاست که اگه قراره زمین نابود شه بازم نقطه شروع و عطفش ایلات متحده است! اما ایا همه این عظمت و احترام وحتی ترس کشورها از تکنولوژی فرا بشری ایلات متحده واقعی است؟ جواب : "خیر" چونکه بیش از 50 درصد این پیشرفتهای تبلیغاتی آمریکا مدیون صنعت جلوه های ویژه هالیوود است که پیاز داغش را زیاد کرده! هر چند شخصا معتقدم باید کمی تخیل بافی چاشنی زندگی شود تا دچار روزمرگی نشیم و بسیاری از علمها و کشفیات بر پایه همین حدس و تخیل بوقوع پیوسته اما صحبت من بر اهمیت خارق العاده صنعت جلوه های بصری در پیشرفت یک کشور هستش حتی به قیمت توهمی برای دنیا در قیاس با پیشرفتهای واقعی . بعبارتی این توهم یک سپر محکم و تاثیر گذار روحی و روانی بوجود میاره که حتی فرض مثال مردم سایر کشورها با دیدن فیلمهای پیشرفتهای علمی ایران در فضا و تسخیر منظومه ها و در نوردیدن ریزترین سلولهای زنده روی زمین چند گام به عقب بر خواهند داشت و در پشت سر شما راه خواهند آمد و نهایتا خواهند گفت ایران نیز جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیاست! حتی فرضیات اثبات شده و نشده علمی و پزشکی را چنانچه در قالب فیلمی قوی با تکنیکهای کامپیوتری جوری میشه بسازیم که بازتاب پذیرش و تامل آن در محافل علمی دنیا ده ها برابر وضعیت عادی اون باشه تا بصورت مقاله بدون تصویر. این کار را برای چند دوست ایرانی و غیر ایرانی محقق در سوئد و نروژ انجام دادم و نتیجه پذیرش تحقیقات اونا بهمراه فیلم من شگفت آور بود! دنیای امروز دنیای تامل و تفکر و علم است و تاریخ مصرف شعار های کهنه عوام فریبانه تموم شده اگه میخوایم دنیا رو تحت تاثیر پیشرفت خودمون قرار بدیم باید ضمن احترام به نسل کل بشر جذابیت و جزئیات این پیشرفتها رو به تصویر بکشیم حتی اگه این پیشرفتهای ایرانی در مرحله فرضیه باشند اما باز می تونیم جوری عملی جلوه اش بدیم که همه دنیا بیان کمک ما واسه رسیدن به خواستمون , کاری که آمریکا داره می کنه و هر ساله هر چی نابغه و نخبه هست از سراسر دنیا میرن اونجا ! چرا ؟چون تبلیغات بصری خیلی قوی راه انداختن کاری که حالا چند ساله چین داره اونو انجام میده و موفق هم شده و نرخ خروج مغز از چین منفی شده و خیلی ها دارن بر می گردن چین! هر چند برخی امکانات سطح بالا و نیز عدم محدودیتها نیز باعث جذبه آن کشورها میشه اما من همیشه در تعجبم چرا تو ایران به جلوه های بصری بدین شکل نگاه نمیشه که می تونه مکمل رشد اقتصادی و صنعت باشه واسه معرفی تاثیر گذارتر تکنولوژی و پیشرفت ایران تو دنیا. 

http://s5.picofile.com/file/8156932650/Indian_visual_effects_Bollywood_visual_effects_68.jpg

 

ایران سینما : نمونه کارهای ساخته شده شما فوق العاده و در سطح آثار طراز اول هالیوود است چگونه در ایران به این سطح از کار در جلوه های ویژه سینمایی رسیدید؟

مهم کیفیت کار انفرادی من نیست اما از حسن اعتماد بنفس دیدگاه شما خوشم آمد که خودمان را دست کم نگیریم و کارهای داخلی را با بهترینهای خارجی مقایسه کنیم. نکته مهم همینجاست که می بینم در ایران تکنیکهای هالیوود را غولی جلوه می دهند که حتی فکر کردن به اون هم واسه بعضی ها دست نیافتنی است. من ایرادات خیلی عجیبی تو فیلمهای هالیوود دیدم که واقعا تعجب کردم مثلا در ترمیناتور terminator salvation تو بعضی صحنه ها تموم قسمتها روتوسکوپی و کالر کارکشن و تصحیح کروماکی شده اما بک گراند شیشه های هلیکوپتر رو یادشون رفته و تو نسخه نهایی رنگ سبز پرده معلومه و یا تو عصر یخبندان 4 محصول کمپانی پر آوازه هالیوود بلو اسکای همه جاش تکنیکهای داینامیک رو به نحو احسن اجرا کردن اما تو یه صحنه پس از فرو رفتن تو زمین دو تا موش وقتی پا میشن زمین کاملا بدون هیچ فرو رفتگیه و این خیلی واسم عجیب بود که نسخه نهایی چکینگ نشده و یا تو ماتریکس که تا دلتون بخواد ضعف وجود داره و حاشیه اقیانوس آرام و غیره  . . . بحث من اینه که وقتی ما ایرانیها میبینیم و متوجه میشیم ایرادات کار رو پس توانایی ساخت بهتر از اونارو هم داریم. من کاری به حرف بعضی سایتها ندارم که مدام جوری جلوه های ویژه ایران رو با هالیوود مقایسه می کنند که انگاری 2 قرن فاصله داریم متاسفانه وقتی به جلوه های ویژه ضعیف آتش سر اسلحه و دود بک گراند فیلم فلان سیمرغ بلورین میدن معلومه که سطح توقع و بضاعت این صنعت تو دید عوام میاد پائین اما جلوه ویژه کارهایی مستقل رو میشناسم که تو همین مملکت زندگی می کنند که هر کدومشون می تونن هم طراز هالیوود کار بزنند اما بدلایلی که برای خود من نیز معلوم است مستقل کار می کنند. حقیقت اینه که من 8 ساله شب و روز در حال تلاش برای بروز بودن با تکنیکهای روز دنیا هستم یکی از دلایل رسیدن سریع به جایی که الان تو اون هستم اینه که من بیش از 26 سال بصورت حرفه ای نقاشی و گرافیک کار کردم من کارهای رو حتی تو فیلمهایی که جایزه گرفتن تو جشنواره می بینم که به دلیل ضعف در شناخت بعد و سایه و رنگ همه چیز از هم جدا به نظر میرسه اما باز کارهای زیادی رو هم دیدم تو ایران که بلحاظ شناخت این عوامل فوق العاده قوی از کار در اومدند.

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری

ایران سینما : به نظر میاد شما این صنعت را تو ایران در دو دسته میبینین یکی کارهای جشنواره ای و دیگری کارهای مستقل, درست میگوئیم؟

بله, امیدوارم برداشت نادرست نشه از حرف من که رو در روی آثار به نمایش درآمده در جشنواره ایستادم نه من فقط می گم این کارها بضاعت توانایی و پتانسیل هنرمندان با استعداد ایران در جلوه های ویژه نیستند. بذارین راحتتر شما رو متوجه کنم کافی است یه سر به سایت پر طرفدار آپارات تو ایران بزنین و نمونه کارهای جلوه های ویژه هنرمندان مستقل رو ببینین سپس خودتون قضاوت کنین کارهای جشنواره ای بهتر دراومده و یا این دسته از هنرمندان بی ادعا. بحث من فقط اینه که نباید هر شخصی که از راه رسید بکنیم داور و به هر کار ضعیف و سطح پائینی جایزه بدیم و ببریم رو پرده برون مرزی تا مایه سرخوردگی بشه وقتی که خودم شاهد بودم به گریم آدمهایی که لباس هیولا بتن کردن و میدویند مردم می خندیدند تا بترسن! آلان تو سطح اول سینمای علمی و تخیلی, هیولایی وحشت زآ است که متفاوت با یه انسان دو دست و دو پا باشه یعنی یه مدلینگ فول تری دی با توپولوژی مناسب برای ریگ موشن کپچر و تکسچرینگ فوق حرفه ای که حقیقی بودن حرکات اونو بیننده بپذیره تا نهایتا وحشت بهش دست بده.

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری

ایران سینما : وضعیت آینده جلوه های ویژه را در ایران چگونه میبینید و چه اقداماتی باید انجام شود تا روند پیشرفت این صنعت سریعتر بشود؟

خیلی خیلی روشن می بینم. خیلی علاقمند و بچه های مستعد در ایران وجود داره. باید یه برنامه ریز واحد داشته باشند. باید یک نهاد رسمی متولی امورات اونا بشه. باید مافیای کاری از سینمای ایران برداشته شه و سینما بشه جای اونایی که استعداد دارند و واسه این کار متولد شدند نه جای افراد سفارشی و یا بعضا مایه دار! یه چیزی رو بذارین بدون تعارف بگم سینمای ایران متاسفانه کلیشه و محدود شده به چند ساختار و ژانر دراماتیک , کمدی , شیوه قرارداد اجتماعی و ایده آلیستی اونم با فیلمنامه هایی که رویدادها به صورت اورگانیک کنار یکدیگر قرار نگرفتن، ‌و بعضا شخصیت پردازی درستی ندارن و هدف آنها مشخص نیست البته در اینگونه قالبها معدود فیلمهای خوبی هم ساخته شده اما آیا همه ی زائقه مردم ایران همین سبکها است؟ پس چرا شرکتهای ایرانی توزیع و دوبلاژ ژانر های اکشن و علمی تجربی و یا علمی تخیلی هالیوود اینقدر فروش بالا و تیراژ بالای چاپ دارن تو ایران!؟ چرا یه فیلم هالیوودی ژانر تخیلی که پخش میشه از سیما همه پا تلویزیون میخکوب میشن که ببینن؟ پس ما بیش از اونچه که تصور می کنیم این خلع و جای خالی ژانر مبتنی محض بر جلوه های ویژه رو تو ایران کم داریم. تا زمانی که پرونده فیلمهای ما بر پایه فک زنی و دیالوگ های طولانی هنرپیشگان بسته شه تردید نکنین که فروش سی دی های هالیوودی همچنان شغلی پردرآمد هستش کافیه فقط یک ساعت در این فروشگاه های بشنین و آمار فروش بر دارید که چه تعداد فیلم ایرانی فروش رفته چه تعداد فیلم هالیوودی. براساس آمار ثبت شده در سینمای ایران در سال 1368 سینمای ایران 80 میلیون مخاطب داشته (آماری نزدیک دو برابر جمعیت کشور) و در سال 1391، کمی بیش از 9 میلون نفر به سینما رفتن به نظرتون واسه یه کشور 75 میلیونی یکسال و 9 میلیون چی رو نشون میده مسلما تغییر زائقه مخاطب با توجه به پیشرفت تکنولوژی و جذابیتهای سرگرم کننده ژانر علمی و تخیلی( مبتنی بر جلوه های ویژه سینمایی) که در ایران حتی تو فرم صدور پروانه ساخت هم جایی مشخص واسه قالب و سبک این ساختار نیست!

Bollywood visual effects - Bollywood VBollywood visual effects - Bollywood VFX - India - Bollywood animation - Ali Pourahmad

ایران سینما : اینجور که گفته میشود ساخت یک فیلم بر پایه جلوه های ویژه خیلی هزینه های سنگینی از نظر مالی و دستمزد می برد ایا دلیل فرار تهیه کنندگان و کارگردانان سینمای ایران از جلوه های ویژه حرفه ای می تواند این باشد؟

ساخت جلوه های بصری Visual effects  که متاسفانه در ایران به اشتباه لفظ جلوه های ویژه Special effects را برای جلوه های کامپیوتری استفاده می کنند بسیار سخت , زمان بر , نیاز به حوصله و صد البته پر هزینه است چون شما با تکنولوژی سروکار دارید که آن را مفتی در اختیار شما قرار نمی دهند. شاید اگر شما پیشنهاد ساخت جلوه های ویژه یک فیلم را در ایران به گیلرمو دل ترو Guillermo del toro  و John Knollجان نال و Tim Webberdتیم وبر بدین مجبور بشین هزینه های نجومی دستمزدشونو متقبل شین اما سوپر وایزر های ایرانی دستمزدشون خیلی پائین تر از اوناست و البته هستن که کارشون هم طرازه با اونا. اگه بجای دکورهای پر هزینه و شهرک سازی و دستمزد های غیر منصفانه و نجومی بعضی غیر بازیگرهای چشم رنگی همون مبلغ رو صرف ساخت تکنولوژی جلوه های بصری کنند اونوقت خواهید دید چه اتفاقی تو سینمای ایران میافته. در فیلمهای پر فروش هالیوود در ژانر علمی و تخیلی بار اصلی فیلمنامه و مدت زمان هر سکانس بر شانه جلوه های بصری است نه هنر پیشه نقش اول فیلم کافی است کرنومتر بندازین که چند شات نزدیک و یا حضور بازیگرای میلیون دلاری و معروفی مث برد پیت در فیلم  world war z به اصطلاح پرده پر کن است و چقدر اتفاقات جذاب ساخته هنرمندان جلوه های بصری و جلوه های ویژه همون فیلم , اما در کشور ما از اول تا آخر زمان بگیرید چقدر روی پوست رنگ مو و چشم و نوع بیان و آوای طنازی بازیگرامون وقت تلف می کنیم و بعبارتی فیلمو به زمان یک فیلم بلند نزدیک می کنیم. می دونم که خیلی ها که با دنیای نوین جلوه های بصری بیگانه اند و عادت کردن و یا منفعتشونه تو همون ساختار تکراری و قدیمی حرفای من خوشایندشون نیست.

http://s5.picofile.com/file/8155515868/1505541_371089093060828_612739062497209548_n.jpg

ایران سینما : علیرغم این که در سالهای اخیر تعداد خیلی زیادی از جوانها در سراسر ایران وارد این رشته شدند اما تعداد خیلی کمی از این هنرمندان مثل شما نگرشی حرفه ای به این رشته داشته و پیشرفت کرده اند, دلیل آن از نظر شما چیست؟

یادمون نره که جلوه های بصری و یا جلوه های ویژه یه کار تیمی هست پس فقط من پیشرفت نکردم تو سالهای اخیر تعداد خیلی زیادی از هنرمندای با استعداد این فیلد تو ایران پیشرفت چشمگیری داشتن همانگونه که خودتان گفتین " جوانها " و ماهیت جوان جویای نام بودن اوست. اگر من 43 ساله رو از جوانها فاکتور بگیرین باید بگم این کار حوصله خیلی زیادی می خواد و البته عشق که خسته نشید با هر شکستی و نرسیدن به نتیجه. نیاز به تجربه خیلی زیاد داره نمیشه یه نفر با یادگرفتن سطحی یه نرم افزار مثل افتر افکت رویای فتح هالیوود رو تو سر داشته باشه. شما وقتی CV و یا همون رزومه کاری خود را می دین به کمپانی های فیلمسازی در خارج از ایران حتی کمپانی های بالیوود هم حداقل 4 تا 5 سال تجربه حرفه ای و مفید از شما می خوان و هالیوود 7 سال نیاز به تجربه مفید تو اون شاخه دارین تا شما رو قبول کنن. جوونها باید صبر داشته باشن و تلاش کنن تا می تونن کار کنند واسه یه هنرمند حرفه ای خواب معنی نداره تا اینکه به نتیجه برسه من بیشتر اوقات در روز بین 18 تا 20 ساعت کار می کنم یه شبه و بدون رنج چیزی بدست نمی یاد. شرط موفقیت تو این رشته تسلط کامل به زبان انگلیسیه چون زبون کاری این شاخه است و تموم برنامه های و نرم افزارها و کدنویسی و اسکریپت نویسی به زبان انگلیسی مازاد بر اون تموم کلاسهای حرفه ای اون هم به زبون انگلیسیه حتی برای رفع مشکل نیز باید باز با زبان انگلیسی با شرکتهای سازنده و متخصصین ارتباط برقرار کنید برای کسب تجربه باید با شرکتهای بزرگ دنیا کار کنین که باز زبان انگلیسی حرف اول و آخر را می زنه . من هرگز نمی تونم قبول کنم کسی بگه من یک CG  کار حرفه ای هستم اما نتونه انگلیسی حرف بزنه لازمه این رشته همین است و چاره ای نیست باید جوونها زبان خود را تقویت کنن اگه میخوایم به دنیا بگیم ما هم هستیم و از شما چیزی کم نداریم باید به زبان جهانی تسلط کامل داشته باشیم. اینم بگم انیمیشن و جلوه های ویژه یکی دو نرم افزار نیست که یاد بگیریم و خیالمون راحت شه نه هر روز شرکتها نسخه های جدید و برند های جدید و نرم افزارهای جدیدتری تولید می کنند واسه یک نتیجه خوب باید از هر نرم افزاری که میشه استفاده کرد و تعصب غیر عاقلانه روی یک نرم افزار مایه پس رفته مهم نتیجه قابل قبول کاره حال با هر تعداد نرم افزار که بدست بیاد مطلوبه.

http://s5.picofile.com/file/8128146250/Iran_visual_effects_Iran_VFX_31.jpg

ایران سینما : اگر از شما سوال شود منتهای آرزو و هدف علی پوراحمد در این رشته در آینده چیست!؟

گرفتن اسکار جلوه های بصری

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری

ایران سینما :و چرا اسکار!؟

اسکار رو گفتم چون نشانی برای بهترین های این صنعته وگرنه نفس خود جایزه برای من هیچ ارزش و معنی نداره! اینو بگم که همیشه سعی کنید هدفتان گرفتن لیسانس باشه و برای آن تلاش کنین چون اگه به هر دلیلی موفق نشین لا اقل چند پله بالا رفتین و مدرک دیپلم را تو دستتون دارین حال اگه هدفتون گرفتن دکترا باشه که چه بهتر! اما اگه قرار شه هدف از ابتدا فقط دیپلم گرفتن باشه مطمئن باشین وسط راه جا می زنین و سیکل هم به زور می گیرین! هدفتون نباید کوچیک و ساده باشه چون سعی و تلاش کمتری می طلبه هدف من اگر فقط و فقط خدا بخواد پیشرفت در جلوه های بصری و ویژه است چون اگه تو این مسیر به هر دلیلی موفق نشم حداقل روی پله ای ایستادم که ده ها برابر جایگاه آلانم ارزش خواهد داشت. هر چی هدف سخت تر باشه شما رو  بیشتر میسازه و بقول قدیمیا تو کوره خوب می پزه. کلا من عاشق کارای پیچیده و سختم و همیشه در جلوه های بصری به سراغ سخت ترین تکنیکها میرم چون همین ها هستن که کار یک هنرمند رو متمایز می کنن یکی از دلایلی که من سالهای زیادی تو نقاشی سبک تخصصی ام رئالیسم بود همین طرز تفکره چون چشم در بیار بود!

Bollywood visual effects - Indian visual effects - Bollywood VFX - Bollywood animation - Ali Pourahmad

ایران سینما : تا آنجائیکه ما مطلع هستیم علیرغم پیشنهادات زیادی که در تهران داشته اید ترجیح داده اید از پایتخت دور باشید آیا این دلیل خاصی دارد و آیا این توانسته نقطه ضعفی در پیشرفت شما باشد؟

بله دلیل خاصی دارد که شخصی می باشد اما این هرگز مانع پیشرفت من نبوده و نخواهد شد. من از توی دفتر کارم و یا استودیوام در هر کجای دنیا که باشم می توان با اهالی سینما در همه جای دنیا ریموت در ارتباط باشم و چنانچه لازم بود حضوری همکاری نمایم با اتکا به دهکده جهانی دیگه اینا محدودیت بحساب نمیاد در حقیقت محدودیت زائیده فکر ماست اگر خودمان دیوار بدور خودمون نکشیم کسی ما را محبوس نخواهد کرد. در حال حاضر من در ایران چند نفر را می شناسم که واقعا حرفه ای کار می کنند در جلوه های بصری اما ساکن شهرستانهایی مثل گچساران و یا دهدشت هستند حتی تو خود کشورهایی مثل روسیه, هند, آمریکا و استرالیا دوستان زیادی دارم که هر کدوم غرب و یا شرق شمال و یا جنوب کشورشونن اما وقتی روی یک پروژه کار می کنن همشون یه جا متمرکز میشن. در تهران هم متخصصین جلوه های ویژه و بصری خیلی حرفه ای داریم که البته بیشترشون خارج از حیطه سینما و بر روی پروژه های تبلیغاتی شبکه های تلویزیونی و یا نهایتا ویدئو کلیپ فعالیت می کنن اما همانگونه که همه ما میدونیم وقتی میگن جلوه های ویژه و یا جلوه های بصری نا خواسته اولین چیز که به ذهن میاد و معیار ارزش گذاری است استفاده از این صنعت تو سینمای هر کشوری است که متاسفانه ما خیلی خیلی ضعیف عمل می کنیم. ما حتی تو بخش مستند هم سراغ این صنعت نرفتیم. چند تا فیلم از تحقیقات نانو تکنولوژی و یا هوا و فضا و یا بیو تکنولوژی ساختیم؟ مسلمه که ساخت اینگونه از فیلمها دیگه کار یک دوربین فیلمبرداری به تنهایی نیست و حتما باید با تکنیکهای سه بعدی جلوه های بصری طراحی و ساخته شه.

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری


ایران سینما : در سایت  bollywoodvisualeffects  مطلبی راجع به پیشنهاد ساخت جلوه های بصری ربات 2 توسط شما و به کارگردانی اس اس کی شانکر در بالیوود شده که گویا بدلیل پیشنهاد بازی شما در این فیلم قرارداد بهم خورده است, آیا صحت دارد ؟

بله همکاری با بالیوود برای من یک آرزو بود چون من از بچگی عاشق سینمای بالیوود بودم و هستم. نه من و نه شانکر در بخش جلوه های بصری مشکلی نداشتیم اختلاف بین تهیه کننده و من از زمانی شروع شد که من پیش شرط بازی نقش اول بجای راجنیکانت رو دادم و همین موضوع برای تهیه کننده هندی گران اومد و قرارداد رو یه نوع بی احترامی به اسطوره سینمای هند راجنیکانت دونستن هر چند من کاملا این برخورد رو درک می کنم و منطقی می دونم و هرگز نیز ناراحت نشدم چون با معیارهای این سینما آشنا هستم و بعبارتی بزرگ شدم اما بهرحال خواستم یکبار هم که شده شانسم رو امتحان کنم!

جلوه های ویژه - جلوه های ویژه سینمایی - جلوه های بصری  

ایران سینما : و در حال حاضر آیا با کمپانی های خارجی هم فعالیت و یا همکاری دارید؟

بله, مدتی بصورت فریلنس ریموت پروژه های VFX با کمپانی IXOR Europ و  Maslowski Russia و Atik Production US  و Vida Production US  و Campbell film New zealand و AAU San Francisco , Rajshri Productions Bollywood اما در حال حاضر بدلیل کمبود وقت بجز همکاری با شرکتهای فیلمسازی Whitepost Digital در ممبی و i4Color Inc در ایالات متحده,  برای تهیه و تولید اولین فیلم بلند سینمایی ام در ژانر علمی و تخیلی بیشتر وقت خودم را صرف تولیدات استودیو فیلمسازی خودم می کنم.

http://s5.picofile.com/file/8155534618/Bollywood_visual_effects_by_Ali_Pourahmad_Penetration_New_1.jpg

ایران سینما : و توصیه و یا صحبت آخر شما برای علاقمندان صنعت جلوه های ویژه در ایران؟

همیشه عاشق باشین!

ایران سینما ضمن تشکر از جناب آقای علی پوراحمد که برای انجام این مصاحبه وقت خود را در اختیارمان قرار دارند , آن را به خوانندگان محترم این وب سایت و علاقمندان سینما تقدیم می کند.

تهیه کننده گان : محمدرضا داوری , امیر قائم مقام

( هر گونه استفاده از مطالب این مصاحبه تنها با ذکر منبع و نام وب سایت ایران سینما بلامانع خواهد بود. )

 

اخبار مرتبط:

اخبار / خبر پارسی / علی پوراحمد خالق ترمیناتور ایرانی نامزد 50 استاد انیمیشن برتر جهان از ایران است

منبع خبر : آرتنا «علی پوراحمد» با خلق انیمیشن سه بعدی در ایران نامزد چاپ در کتاب «50 استاد برتر پویانمایی جهان» شد.

برچسب ها :


ارسال نظر
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

تبلیغات دوستان
سایت بزرگ آپارات


چالش آب یخ

معرفی آلبوم



تبلیغات

 

ورود به سایت
عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
مطالب جدید
  • به سایت بزرگ مصاحبه دات آی آر خوش آمدید .
  • دانلود آهنگ جدید امین زارعی بنام ممنونم
  • دانلود آهنگ جدید صادق بهرامپور بنام دلشوره
  • دانلود آهنگ جدید امین آسپونتن به نام حس آرامش
  • دانلود آهنگ تموم دنیام با صدای امین زارعی
  • دانلود آهنگ جدید امین زارعی بنام لبخند
  • آهنگ جدید امین زارعی بنام عاشق شدم
  • دانلود آهنگ جدید کوروش صنعتی بنام قانون نداره دلم
  • دانلود آهنگ جدید علی عبدالمالکی نام خدا بزرگه
  • دانلود آهنگ جدید حمید عسکری بنام رویا
مطالب پربازدید
  • دانلود مجموعه نوحه های کربلائی هاشم کشاورز 1393
  • دانلود آهنگ جدید امید اسدی بنام سنگ صبور
  • دانلود آهنگ جدید صادق بهرام پور بنام بی تابی (پست ویژه )
  • آهنگ جدید امین زارعی با نام پاییز
  • دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای صادق بهرام پور و امین زارعی با نام هوای کربلا {پیشنهادی سایت}
  • دانلود تیزر آلبوم جدید علی عبدالمالکی بنام مخاطب خاص
  • دانلود آهنگ جدید بابک جهانبخش نام فراموش کردم
  • دانلود آهنگ جدید علی عبدالمالکی به نام دو تا داداش
  • مصاحبه با محمد احمدی خواننده خوب یزدی
  • دانلود آهنگ جدید سیاوش قمصری بنام مگه میشه
مطالب تصادفی
  • آهنگ جدید و فوق العاده زیبا از مهدی پوران آهنگ دنیای منی
  • دانلود مداحی حامد زمانی شب پنجم محرم ۹۳
  • دانلود آهنگ جدید رضا شیری و فرشاد شکوری با نام دریای خون
  • دانلود آلبوم جدید مهرشاد موسوی به نام تعصب
  • دانلود آهنگ جدید صادق صفدریان بنام تورو میخوام
  • دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبای صادق بهرام پور و امین زارعی با نام هوای کربلا {پیشنهادی سایت}
  • دانلود آهنگ جدید مجید اخشابی نام آخرین قطره آب
  • دانلود آهنگ جدید کامران تفتی نام حواست بهم نیست
  • دانلود آهنگ جدید وحید حاجی تبار نام راستشو بگو
  • دانلود آهنگ جدید صادق بهرام پور به نام چند روزه